FANDOM

Homssu Tuhto toimii kertojana viimeisessä Muumi-romaanissa Muumilaakson marraskuussa, jossa Muumiperhe ei esiinny lainkaan. Tuhto (ruots. toft) muistuttaa Tove-nimeä ja siitä johdettua Tofslan-nimeä, jolla Tove Jansson signeerasi taulujaan. Tässä kirjassa Homssu Tuhto toimiikin kirjailijan alter egona. Tuhto on miespuolinen, mutta androgyyni hahmo. [5] Tuhto asuu teoksessa Muumitalossa Ruttuvaarin, Vilijonkan, erään hemulin ja Mymmelin kanssa sillä aikaa kun Muumit ovat poissa. Kirjan alussa Tuhto nukkuu hylätyssä veneessä.

VAROITUS: Seuraava kirjoitus paljastaa yksityiskohtia juonesta.

Tuhto esiintyy myös Muumilaakson tarinoita -sarjassa jaksoissa Majakka ja Majakka syttyy. Hänen oli ollut tarkoitus matkustaa Muumilaaksoon, mutta myrsky yllätti hänet. Majakanvartija pelasti hänet ja siitä lähtien hän on asunut tämän kanssa salaperäisellä majakkasaarella. Hän ei kuitenkaan esiinny kirjassa Muumipappa ja meri. Muumilaakson tarinoita -sarjassa hänellä on lyhyet, ruskeanpunaiset hiukset ja pitkä harmaa takki. Tuhton ääninäyttelijä sarjassa on Leena Uotila.

kaikki tyngät

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki