FANDOM

Muumipeikko ja pyrstötähti (Tanoshii Moomin ikka: Muumindani no suisei) on Hiroshi Saiton ohjaama Muumilaakson tarinoita -animaatioon pohjautuva vuonna 1992 ilmestynyt animaatioelokuva, joka perustuu Tove Janssonin samannimiseen kirjaan.

Elokuvassa Muumipeikko, Nipsu, Pikku Myy ja Nuuskamuikkunen lähtevät yksinäisille vuorille etsimään tähtitornia, kysyäkseen sieltä milloin pyrstötähti tulee. Elokuvassa Hemuli, Nuuskamuikkunen, Niiskuneiti, Niisku ja Piisamirotta esiintyvät ensimmäisen kerran. Elokuva on tehty Muumilaakson tarinoita sarjan jälkeen, mutta kertoo ajallisesti tapahtumista ennen sitä.

JuoniMuokkaa

Muumilaaksossa alkaa tapahtua outoja asioita. Muumit saavat varoituksen: jokin pelottava lähestyy maata avaruudesta! Muumipeikko, Nipsu ja pikku Myy päättävät lähteä selvittämään asiaa. Monien hankaluuksien jälkeen ystävykset saapuvat Yksinäisille vuorille ja saavat kuulla tähtitieteilijöiltä, että maata kohti kiitää pyrstötähti. Nyt tulee ystävyksille kiire takaisin kotiin, sillä Muumilaakso on pelastettava. Mutta tähtieivätkö he ajoissa, kun matkalla sattuu viivytyksiä ja pyrstötähti lähenee koko ajan.

Äänirooleissa Muokkaa

Suomalaiset ääninäyttelijätMuokkaa

Aiheesta muuallaMuokkaa

kaikki tyngät