FANDOM

Muumilaakson tarinoita 32 Pikku Myyn lyhyt romanssi
Muumilaakson tarinoita
Tiedosto:Pikku Myyn lyhyt romanssi gif
Ensiesitys
Ohjaaja Hiroshi Saito
Perustuu Tove Janssonin Muumipapan urotyöt -kirjaan
Kesto 24 min.
Niiskuneiti
Pikku Myy
Nipsu
Muumimamma
Muumipappa
Nuuskamuikkunen
Hattivatit
Merenneito
Drontti Edvard
Herra da Pinci
Bernardo da Pinci
Edeltävä #31 Muumilaakson tarinoita 31 Muumipeikko ja Haisuli vaihdokkaina
Seuraava #33 Muumilaakson tarinoita 33 Punainen täysikuu

JaksotMuokkaa

  1. Pikku Myyn lyhyt romanssi: Pikku Myy käyttäytyy kummallisesti, sillä hän ei puhu eikä leiki muiden kanssa. Niiskuneiti arvelee Myyn olevan rakastunut, mikä pian varmistuu, kun hänen huoneestaan löydetään rakkauskirje. Pian Muumipeikko, Niiskuneiti ja Nipsu rupeavat arvailemaan Myyn sulhasehdokkaita. Samaan aikaan Muumipapalla on inspiraatio muistelmiensa kirjoittamisessa.
  2. Lohikäärmeen kyyneleitä: Yön myrskyssä muumien rannalle ajautuu loukkaantunut merenneito, ja Muumipeikko, Niiskuneiti, Myy ja Nipsu saavat selville, että ainoa parannuskeino on lohikäärmeen kyynel. He menevät Muumimamman ja Muumipapan luokse kysymään, missä päin Muumilaaksoa asuu lohikäärmeitä. Muumipappa saa hyvän ajatuksen: Drontti Edvard, se sama lohikäärme, jonka Muumipappa tapasi nuorena. Tämä on sarjan viimeinen jakso, jossa Drontti Edvard esiintyy. Drontti on myöskin huomattavasti pienempi kuin Muumipapan muistelmissa.
  3. Aikakoneella renessanssiin: Muumilapset leikkivät piilosta ja Muumipeikolle, Niiskuneidille, Nipsulle ja Pikku Myylle tulee riitaa piilopaikoista. Tappelun tohinassa aikakone käynnistyy ja vie heidät renessanssi-aikaan. He tapaavat kummallisen keksijä Bernardo da Pincin, joka myös maalaa tauluja ja tekee eksperimenttejä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki