FANDOM

Muumilaakson tarinoita 25 Muumipapan muistelmat
Muumilaakson tarinoita
Tiedosto:Muumipapan muistelmat gif
Ensiesitys
Ohjaaja Hiroshi Saito
Perustuu Tove Janssonin Muumipapan urotyöt -kirjaan
Kesto 24 min.
Niiskuneiti
Pikku Myy
Nipsu
Muumimamma
Muumipappa
Nuuskamuikkunen
Hemuli
Hemulin täti
Fredrikson
Juksu
Hosuli
Merenhuiske
Drontti Edvard
Mörkö
Mymmelin tytär
Kuningas
Sosuli
Kummitus
Amfibilla
Edeltävä #24 Muumilaakson tarinoita 24 Kohti etelää
Seuraava #26 Muumilaakson tarinoita 26 Muumipeikon kihlaus

  1. Muumipapan muistelmat 1: Sairasvuoteella ollessaan Muumipappa päättää kertoa muille villistä nuoruudestaan. Hän kertoo lapsuutensa orpokodista ja kuinka karkasi sieltä, uusista ystävistään FredriksonistaJuksusta ja Hosulista sekä Fredriksonin valtavasta Merenhuiske-laivasta, jolla he lähtivät etsimään seikkailuja. Tämä on viimeinen Tanoshii Mūmin Ikka -sarjan jakso, jossa Mörkö esiintyy, mikäli jaksossa "Hiekkaveistoksia" esiintyvä Mörkö on sama kuin muissa jaksoissa. Viimeisimmillä uusintakierroksilla Muumipapan muistelmat -jaksojen nimissä on arabialaiset numerot (1, 2, 3) roomalaisten numeroiden (I, II, III) sijasta.
  2. Muumipapan muistelmat 2: Rannalla Muumipappa jatkaa tarinaa nuoruutensa seikkailuista. Nyt hän kertoo, kuinka orpokodinjohtajatar saatiin hätyytettyä laivasta, kovasta myrskystä, josta heidät pelasti vaaleanpunainen pilvi, Pikku Myyn äidistä sekä matkasta Kuninkaan juhliin läpi yllätysten puiston.
  3. Muumipapan muistelmat 3: Kahvipöydässä Muumipappa kertoo viimeisistä nuoruusvuosistaan. Niihin kuuluivat viluinen kummitus, Hosulin ja Sosulin häät, matka Fredriksonin maalla, merellä ja ilmassa liikkuvalla amfibilla sekä lopuksi Muumimamman pelastaminen hyisestä merestä. Tämä on viimeinen jakso, joka perustuu Tove Janssonin kirjoihin.
  4. Muumipapan toinen nuoruus: Eräänä aamuna Muumipappa lähtee aamukävelylle ja huomaa unohtaneensa silinterihattunsa. Hän epäilee tulevansa vanhaksi ja ryhtyy kuntoilemaan pysyäkseen nuorena. Lopulta hän tekee radikaalin elämänmuutoksen ja muuttaa yön päiväksi ja toisinpäin.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki