FANDOM

Muumilaakson tarinoita 24 Kohti etelää
Muumilaakson tarinoita
Tiedosto:Kohti etelää gif
Ensiesitys
Ohjaaja Hiroshi Saito
Kesto 24 min.
Niiskuneiti
Pikku Myy
Nipsu
Muumimamma
Muumipappa
Nuuskamuikkunen
Hemuli
Niisku
Mymmeli
Poliisimestari
Reippailija-Hemuli
Noita
Aliisa
Edeltävä #23 Muumilaakson tarinoita 23 Satumainen smaragdi
Seuraava #25 Muumilaakson tarinoita 25 Muumipapan muistelmat

  1. Tuoli: Muumipapan kirjoitustuoli menee rikki. Hänelle tuodaan uusia tuoleja, mutta mikään muu tuoli ei kelpaa kirjoittamiseen. Eräänä yönä Muumipeikko tekee kirjoitustuolille uuden nojan ja saa näin korjattua rikkimenneen tuolin uudenveroiseksi. Tällä välin Pikku Myy pyydystää lintuja.
  2. Suuri lentokilpailu: Reippaileva Hemuli tulee jälleen Muumilaaksoon, tällä kertaa kuumailmapallolla. Hän päätyy haastamaan noidan ja tämän luudan lentokilpailuun Yksinäisille vuorille ja takaisin. Niiskun lentohärveli puolestaan on jo melkein valmis, ja hän lähtee piakkoin koelennolle.
  3. Kohti etelää: Kaikki pääsevät vuorollaan Niiskun lentoaluksen kyytiin, ja Muumipeikko pääsee myös ohjaamaan alusta, kuten Niisku olikin aikaisemmin luvannut. Hän ja Niiskuneiti lentävät katsomaan suurta tulivuorta, mutta lennosta tulee kuitenkin vaarallinen, kun kyytiin kapuaa salamatkustaja. Talvi tekee tuloaan Muumilaaksoon, ja pian laakso peittyy lumivaipan alle. Aliisa, Noita ja Niisku lentävät ja Nuuskamuikkunen kävelee etelään. Muumiperhe nukkuu talviunta. Tämä on sarjan viimeinen jakso, jossa Niisku, Noita, ja Aliisa esiintyvät. Jakso on myös viimeinen, jossa kuullaan kertojanääni.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki