FANDOM

Muumilaakson tarinoita 23 Satumainen smaragdi
Muumilaakson tarinoita
Tiedosto:Satumainen smaragdi gif
Ensiesitys
Ohjaaja Hiroshi Saito
Kesto 24 min.
Niiskuneiti
Pikku Myy
Nipsu
Muumimamma
Muumipappa
Nuuskamuikkunen
Hemuli
Niisku
Mymmeli
Vilijonkka
Poliisimestari
Haisuli
Taikuri
Taikurin pantteri
Noita
Aliisa
Edeltävä #22 Muumilaakson tarinoita 22 Muumien retket
Seuraava #24 Muumilaakson tarinoita 24 Kohti etelää

  1. Timantti: Mymmeli on löytänyt timanttisormuksen, ja kun kukaan ei ole tullut etsimään sitä, antaa Poliisimestari sen Mymmelille. Vilijonkka saa Mymmelin uskomaan, että timanttisormuksen omistajan täytyy asua ja pukeutua hienosti ja hankkia palvelija. Niinpä Mymmeli ja Myy alkavat elää hienosti, mutta kaikki ei suju niin kuin pitäisi. Tämä on ensimmäinen jakso, jossa Niiskun suomenkielisenä äänenä on Ilkka Merivaara.
  2. Satumainen smaragdi: Muumipeikko näkee unta, jossa hän menee vesiputouksen takana olevaan luolaan. Pian uni käy toteen, kun hän ja Nuuskamuikkunen lähtevät etsimään luolaa ja löytävät sieltä smaragdin. Seuraavana päivänä Muumilaaksoon tulee hirmuinen raekuuro, joka tuhoaa Hemulin puutarhan ja aiheuttaa tälle hermojärkytyksen. Taikuria pyydetään pelastamaan puutarha. Tämä on sarjan viimeinen jakso, jossa Taikuri esiintyy sekä viimeinen Tanoshii Mūmin Ikka -sarjan jakso, jossa Haisuli esiintyy.
  3. Talon maalausta: Muumipeikko, Niiskuneiti, Myy ja Nipsu auttavat Hemulia korjaamaan raekuuron rikkoman katon. He innostuvat korjaustöistä liikaa ja maalaavat Hemulin kodin räikein värein. Hemuli ei saa enää unta värien takia ja lähtee joka yö hortoilemaan yölliseen Muumilaaksoon. Tämä on viimeinen Tanoshii Mūmin Ikka -sarjan jakso, jossa Poliisimestari esiintyy.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki