FANDOM

Muumilaakson tarinoita 21 Ihana lahja
Muumilaakson tarinoita
Tiedosto:Ihana lahja gif
Ensiesitys
Ohjaaja Hiroshi Saito
Kesto 24 min.
Niiskuneiti
Pikku Myy
Nipsu
Muumimamma
Muumipappa
Nuuskamuikkunen
Taiteilija Umbra
Tiuhti ja Viuhti
Hemuli
Haisuli
Aliisa
Hemuli
Vilijonkka
Mymmeli
Poliisimestari
Edeltävä #20 Muumilaakson tarinoita 20 Leija
Seuraava #22 Muumilaakson tarinoita 22 Muumien retket

  1. Taiteilijoita Muumilaaksossa: Muumipappa osallistuu valokuvauskilpailuun. Hän voittaa kilpailun epäonnistuneella kuvalla perheestään. Muumilaaksoon saapuu lukuisia maalareita etsimään Muumipapan kuvauskohdetta, ja pian aiotaan järjestää myös maalauskilpailu. Jakson alkuperäinen versio ja Suomessa nähty versio eroavat hivenen toisistaan kohtauksessa, jossa Muumipappa ottaa perhepotrettia. Kun Muumipappa pyytää Pikku Myytä muuttamaan ilmettään, alkuperäisessä versiossa Myyllä on kauhea irvistys, mutta suomalaisessa versiossa melko tavanomaisen näköinen hymy.
  2. Naamiaiset: Vilijonkka kutsuu muumit naamiaisiin, joissa hän lupaa esitellä Niiskuneidin aatelismiehelle. Muumit ryhtyvätkin etsimään ja korjaamaan naamiaisasujaan juhlaa varten, joista etenkin Myy ja Niiskuneiti ovat innoissaan. Sillä välin Muumipeikko tekee muilta salassa omaa kanoottiaan.
  3. Ihana lahja: Tiuhti ja Viuhti saapuvat jälleen Muumitaloon ja heillä on mukanaan matkalaukussa ihana lahja Muumeille. Haisuli varastaa sen mutta jättää lahjan rauhaan saatuaan tietää sen olevan vain sipulit. Kyseessä ei kuitenkaan ole mikä tahansa sipuli vaan laulavan kukan sipuli. Tämä on sarjan viimeinen jakso, jossa Tiuhti ja Viuhti esiintyvät.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki