FANDOM

Muumilaakson tarinoita 14 Loitsuja ilotulitusta
Muumilaakson tarinoita
Tiedosto:Loitsuja ja ilotulitusta gif
Ensiesitys
Ohjaaja Hiroshi Saito
Kesto 24 min.
Niiskuneiti
Pikku Myy
Nipsu
Muumimamma
Muumipappa
Nuuskamuikkunen
Hemuli
Mörkö
Niisku
Noita
Aliisa
Posteljooni
Nana
Anton
Poliisimestari
Edeltävä #13 Muumilaakson tarinoita 13 Niiskuneiti selvänäkijänä
Seuraava #15 Muumilaakson tarinoita 15 Rosvoja Muumilaaksossa

  1. Loitsu: Noita langettaa Muumitalon väen päälle loitsun, minkä seurauksena heidän talviuneksi muuttuu ikiuneksi. Nipsu, Pikku Myy ja Nuuskamuikkunen yrittävät ottaa selville, miksi Muumit eivät herää. Lopulta Noita suostuu purkamaan lupauksen, jos Aliisa ei mene enää koskaan Muumilaaksoon. Sen vuoksi muumit leikkivätkin nyt Noitametsässä. Tämä on viimeinen Tanoshii Mûmin Ikka -sarjan jakso, jossa Mörkö esiintyy, mikäli jaksossa "Muumipapan muistelmat I" esiintymä Mörkö on eri kuin muissa jaksoissa.
  2. Jysähdyksiä yössä: Muumilaaksoa vaivaavat öisin kuuluvat jysähdykset. Muumipeikko, Nuuskamuikkunen ja Pikku Myy ryhtyvät selvittämään asiaa ja lähtevät Noidan pakeille. Tällä välin Nipsu pelastaa pyörtyneen tytön ja Hemuli odottaa vastausta tiedeakatemiasta saadakseen tietää, onko hän löytänyt uuden kasvin. Muumipeikolle, Nuuskamuikkuselle ja Pikku Myylle selviää, että Noita ei olekaan jysähdysten takana. Yöllä he näkevät salaperäisen hahmon ampuvan ilotulituksia merellä veneestä.
  3. Salaperäistä ilotulitusta: Muumipeikko, Nuuskamuikkunen ja Myy ovat saaneet selville jysähdyksien kuuluvan ilotulitusraketeista ja ovat nähneet myös vilauksen niiden aiheuttajasta. Selviää myös, että Nipsun pelastaman tytön nimi on Nana, ja että hänellä on jotain tekemistä ilotulitteiden kanssa. Hemuli saa vihdoin odottamansa kirjeen. Tämä on viimeinen Tanoshii Mûmin Ikka -sarjan jakso, jossa Posteljooni esiintyy.

kaikki tyngät