FANDOM

Muumilaakson tarinoita 13 Niiskuneiti selvänäkijänä
Muumilaakson tarinoita
Tiedosto:Niiskuneiti selvänäkijänä gif
Ensiesitys
Ohjaaja Hiroshi Saito
Kesto 24 min.
Niiskuneiti
Pikku Myy
Nipsu
Muumimamma
Muumipappa
Nuuskamuikkunen
Hemuli
Vilijonkka
Niisku
Noita
Aliisa
Edeltävä #12 Muumilaakson tarinoita 12 Lampun henki
Seuraava #14 Muumilaakson tarinoita 14 Loitsuja ja ilotulitusta

  1. Noita: Muumipeikko ystävineen lähtee viimeiselle retkelle ennen talven saapumista. Matkalla he tapaavat nuoren tytön, Aliisan, joka odottaa mummoaan. Mummo asuu Noitametsässä ja kun Niisku näkee Noidan lentävän luudallaan yötaivaalla, päättävät Muumipeikko, Pikku Myy ja Nuuskamuikkunen lähteä Noitametsään selvittämään asian todellisuuden laidan. Tämä on sarjan ensimmäinen jakso, jossa Aliisa ja Noita esiintyvät.
  2. Niiskuneiti selvänäkijänä: Salamaniskun seurauksena Niiskuneiti pystyy näkemään tulevaisuuteen. Hän pelastaa Nuuskamuikkusen kykynsä avulla, mutta Niisku ei halua tietää, onnistuuko hänen ilma-aluksensa. Nipsu ryhtyy tienaamaan rahaa Niiskuneidin selvänäkijän kyvyillä. Tämä on viimeinen jakso, jossa Niiskun suomenkielisenä äänenä on Samuli Edelmann.
  3. Aarteenetsintää: Muumilaaksoon saapuu oikea kullankaivaja. Kun hän sairastuu, muumit majoittavat hänet viikoksi luokseen. Korvaukseksi kullankaivaja antaa heille kultakimpaleen ja aarrekartan, jonka mukaan Muumilaaksoon olisi kätketty aarre. Pian koko Muumilaakso saa asiasta vihiä ja laaksoon tulee oikea kultaryntäys.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki