Fandom

Muumitalo

Muumilaakson tarinoita 12 Lampun henki

359sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share

Muumilaakson tarinoita 12 Lampun henki
Muumilaakson tarinoita
Tiedosto:Lampun henki gif
Ensiesitys
Ohjaaja Hiroshi Saito
Kesto 24 min.
Niiskuneiti
Pikku Myy
Nipsu
Muumimamma
Muumipappa
Nuuskamuikkunen
Henki
Haisuli
Hemuli
Vilijonkka
Poliisimestari
Tuu-Tikki
Taikuri
Taikurin pantteri
Noita
Aliisa
Kertoja
Mörkö
Edeltävä #11 Muumilaakson tarinoita 11 Joulua odotellessa
Seuraava #13 Muumilaakson tarinoita 13 Niiskuneiti selvänäkijänä

  1. Kultakala: Hemuli kertoo tarinan tarunomaisesta kultakalasta. Muumipeikko ihastuu ja haluaa nähdä kalan. Hän päättää lähteä ystäviensä kanssa lammelle ja Nuuskamuikkunen tietää oikotien. Reitti tosin sattuu kulkemaan läpi pelottavan Noitametsän. Tämä on sarjan ensimmäinen jakso, jossa nähdään Noidan mökki.
  2. Lampun henki: Muumipeikko ja Niiskuneiti löytävät uimarannan hiekasta taikalampun, jonka sisällä on henki. Henki pystyy toteuttamaan yhden toiveen viikossa ja toteuttaakin Niiskuneidin toiveen tuomalla hänelle kaulakorun. Sillä välin Muumipappa kirjoittaa näytelmäkäsikirjoitusta ja Haisuli kiinnostuu taikalampusta. Lopussa Nuuskamuikkunen halusi tavata Taikurin ja henki lensi pilven avulla taivaaseen ja Taikuri tuli hakemaan taikalampun.
  3. Keskitalven kokko: On sydäntalvi. Muumipeikko näkee pahaa unta, minkä myötä Niiskuneiti ja Muumipeikko heräävät kesken talviunien. Vain talven pikkuiset olennot, Tuutikki sekä Noita ja Aliisa ovat hereillä, samoin kuin hyytävä Mörkö, joka on nyt vaarallisempi kuin koskaan. Muumitalosta on viety polttopuita keskitalven kokkoa varten aivan kuin joku olisi vetänyt niitä säkillä perässään. Tämä on sarjan viimeinen jakso, jossa Tuutikki esiintyy. Lisäksi tämä jakso on jakson "Aikakoneella renessanssiin" ohella ainoa, jossa Muumimamma ja Muumipappa eivät esiinny lainkaan. Muumipappa ei esiinny myöskään jaksossa "Niiskuneiti selvänäkijänä". Muumimamma puolestaan ei puhu lainkaan jaksossa "Muumipeikko ja linnut". Jaksossa "Talven vieraita" pappa ja mamma nähdään vain muutaman sekunnin ajan nukkumassa talviunta, ja heistä nähdään vain korvat. Pikku Myy, joka esiintyy Muumipeikon ohella ainoana sarjan kaikissa jaksoissa, nähdään tässä vain jakson alussa Muumipeikon unessa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki