Fandom

Muumitalo

Muumilaakson tarinoita 11 Joulua odotellessa

355sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share

Muumilaakson tarinoita
Tiedosto:Joulua odotellessa gif
Ensiesitys
Ohjaaja Hiroshi Saito
Kesto 24 min.
Niiskuneiti
Pikku Myy
Nipsu
Muumimamma
Muumipappa
Nuuskamuikkunen
Noita
Aliisa
Kitinä ja Narina (Nips ja Naps)
Nipsin ja Napsin rouva
Poliisimestari
Kertoja
Edeltävä #10 Muumilaakson tarinoita 10 Iso jysäys
Seuraava #12 Muumilaakson tarinoita 12 Lampun henki

  1. Joulu on ovella: Muumit ovat järjestäneet pienet kekkerit ennen kuin painuvat talviunille. Juhliin saapuvat myös Aliisa ja Noita. Muumit herätetään keskellä talvea ja heille kerrotaan, että joulu on tulossa ja valmistelut ovat tekemättä. Muumit ovat nukkuneet aina talviunta ja he miettivät, kuka tämä joulu oikein on. Kukaan ei kerro heille tarkalleen, kuka joulu on, mutta heille selviää, että joulu vaatii kuusen, paljon ruokaa ja lahjoja ja lisäksi vielä, että kuusi on puettava kauniiksi.
  2. Salainen ruokalaji: Pikku Myy sanoo kyllästyneensä Muumitalon ruokiin, ja Pappa kertoo syöneensä nuoruudessaan maailman parasta ruokaa. Muumimamma päättää uudistaa keitoksiaan ja lähtee Nuuskamuikkusen kanssa etsimään isoäidin salaista ruokalajia. Tällä välin muut joutuvat pärjäämään ilman Mammaa Muumitalossa.
  3. Äidinrakkaus: Niiskuneidillä nousee vauvakuume ja eräänä aamuna Muumitalon portailla makaa kaksi orpoa lasta, jotka hän ottaa hoiviinsa. Lapset osoittautuvat varsinaisiksi riiviöiksi, mutta Niiskuneiti päättää olla suuttumatta kullanmuruilleen, vaikka muut alkavat jo olla heihin kypsiä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki