Fandom

Muumitalo

Muumilaakson tarinoita 10 Iso jysäys

359sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share

Muumilaakson tarinoita 10 Iso jysäys
Muumilaakson tarinoita
Tiedosto:Iso jysäys gif
Ensiesitys
Ohjaaja Hiroshi Saito
Kesto 24 min.
Niiskuneiti
Pikku Myy
Nipsu
Muumimamma
Muumipappa
Nuuskamuikkunen
Niisku
Muhveli
Haisuli
Posteljooni
Hemuli
Poliisimestari
Jenni-täti
Kertoja
Edeltävä #9 Muumilaakson tarinoita 09 Kadonneet lapset
Seuraava #11 Muumilaakson tarinoita 11 Joulua odotellessa

  1. Muumipappa kaipaa vaihtelua: Muumipappa kaipaa elämäänsä jonkinlaista vaihtelua, ja Haisuli päättää kepposen avulla piristää häntä. Kun tämäkään ei riitä, Pappa päättää "karata" Mamma mukanaan kokemaan uudestaan nuoruutensa huimia seikkailuja. Muumipeikko tulee surulliseksi huomattuaan vanhempiensa paon. Alkuperäisessä japaninkielisessä versiossa Muumipappa tähtää hetken ajan ansakuoppaan pudonnutta Haisulia tussarillaan, mutta muualla esitetyissä versioissa kohtausta on muutettu siten, ettei Muumipappa osoita aseella Haisulia. Silti suomalaisessakin versiossa voi kuulla ääniefektin, kun Muumipappa poistaa varmistimen aseestaan, vaikka pyssy ei ole sillä hetkellä näkyvillä.
  2. Jenni-täti on miljonääri: Muumipappa saa kirjeen Jenni-tädiltä, joka on äärettömän rikas. Muumipappa lähtee tätiä pakoon, koska pelkää tämän puhuvan vain raha-asioista. Rikkauksien ystävä Nipsu sen sijaan paljastaa Papan aikeet rahankiilto silmissä. Myös Niiskulla ja Hemulilla olisi rahalle käyttöä.
  3. Iso jysäys: Muumipeikko näkee unta Niiskun ilma-aluksella lentämisestä, mutta todellisuudessa Niiskulla on vaikeuksia löytää sopiva polttoaine lentohärveliiinsä. Muumilaaksoon saapuu Muhveli-niminen keksijä, joka näyttää Niiskulle omaa polttoainettaan. Polttoaine ei toimi ensi yrittämällä, ja Niisku ajaa Muhvelin matkoihinsa luullen tätä vakoojaksi. Muhveli ei kuitenkaan luovuta ja Haisuli on halukas auttamaan. Jaksoa ei ole esitetty Ruotsissa. Syynä on luultavasti ollut pari voimakasta kohtausta lähde?, kuten Muhvelin ja Haisulin aiheuttama suuri räjähdys. Lisäksi Niiskun kuullaan kiroilevan.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki