FANDOM

Muumilaakson tarinoita 08 Salaperäinen Majakka
Muumilaakson tarinoita
Tiedosto:Salaperäinen Majakka gif
Ensiesitys
Ohjaaja Hiroshi Saito
Kesto 24 min.
Niiskuneiti
Pikku Myy
Nipsu
Muumimamma
Muumipappa
Nuuskamuikkunen
Niisku
Hemuli
Haisuli
Ti-ti-uu
Majakanvartija
Tuhto
Aave
Kertoja
Edeltävä #7 Muumilaakson tarinoita 07 Muumilaakson talvi
Seuraava #9 Muumilaakson tarinoita 09 Kadonneet lapset

Ohjelmassa-televisiossa-Muumilaakson tarinoitaMuokkaa

  1. Kiirehdi, Nuuskamuikkunen: Muumipeikko on vilustunut, eikä Nuuskamuikkusta vieläkään näy. Muut uskovat Nuuskamuikkusen tulon parantavan Muumipeikon, ja niinpä Niiskuneiti lähtee etsimään häntä. Samaan aikaan myös Haisuli ja Muumipeikko ovat samoilla asioilla. Kaukana Nuuskamuikkunen tapaa puheliaan, nimettömän otuksen, jonka hän nimeää Ti-ti-uuksi.
  2. Majakka: Muumipappa näkee unta majakasta ja päättää lähteä matkalle perheen ja ystävien kanssa. Matkan aikana he saavat todistaa aavelaivan olemassaolon ja tutustuvat saarella asuvaan Kalastajaan ja tämän Tuhto-ystävään. Muumit ovat kuitenkin hämillään, kun eivät ole nähneet vielä majakanvaloa.
  3. Majakka syttyy: Muumiperhe on majoittunut majakkasaarelle, ja Muumipappa yrittää saada turhaan rikkoutunutta majakanvaloa toimimaan. Samalla hän ihmettelee, minne majakanvartija on kadonnut. Saarella Muumit tutustuvat myös Aaveeseen, joka käy häiritsemässä heidän yöuniaan. Lopulta kalastaja paljastuu majakanvartijaksi. Tämä on sarjan toinen jakso, jonka tapahtumat sijoittuvat kokonaan Muumilaakson ulkopuolelle.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki