FANDOM

Muumilaakson tarinoita 07 Muumilaakson talvi
Muumilaakson tarinoita
Tiedosto:Muumilaakson talvi gif
Ensiesitys
Ohjaaja Hiroshi Saito
Kesto 24 min.
Niiskuneiti
Pikku Myy
Nipsu
Muumimamma
Muumipappa
Nuuskamuikkunen
Niisku
Hemuli
Tuu-Tikki
Jäärouva
Reippailija-Hemuli
Surku
Mörkö
Kertoja
Edeltävä #6 Muumilaakson tarinoita 06 Viidakkoseikkailu
Seuraava #8 Muumilaakson tarinoita 08 Salaperäinen Majakka

  1. Nuuskamuikkunen lähtee pois: Syksy on saapunut Muumilaaksoon, kun Nipsu tuo tätinsä gramofonin, joka saa Muumit tanssin hurmoksiin. Nuuskamuikkunen on lähdössä etelään, mistä Muumipeikko tulee surulliseksi. Niiskuneiti kuitenkin keksii keinon hänen piristämisekseen. Jaksossa nähdään ensimmäistä kertaa Niiskun ensimmäinen ilma-alus kokonaisuudessaan, sillä Muumipeikko näkee unta, että lentää Niiskun ilma-aluksella, ja Nuuskamuikkunen on mukana.
  2. Muumipeikon ja Pikku Myyn talvinen seikkailu: Muumipeikko herää kesken talviunien ja lähtee kävelylle talviseen ulkoilmaan. Hän törmää matkalla Pikku Myyhyn, joka on laskemassa mäkeä pahvilaatikolla. Heidän lisäkseen Tuutikki on hereillä ja tutustuttaa heidät talven saloihin, kuten salaperäiseen Jäärouvaan, joka on tulossa hakemaan lumihevosta, josta myös Mörkö on kiinnostunut.
  3. Talven vieraita: Muumipeikko ja Pikku Myy ovat hereillä talven aikaan. Eräänä päivänä Muumilaaksoon saapuu Reippaileva Hemuli hiihtosuksillaan ja pieni koira Surku, joka aikoo mennä katsomaan susiveljiään Yksinäisille vuorille. Muumipeikko kokeilee hiihtämistä ja Pikku Myy lähtee luistelemaan kevätjäälle. Kevät on kuitenkin jo saapumassa, ja Muumipeikko joutuu pelastamaan Pikku Myyn pettäviltä jäiltä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki