FANDOM

Muumilaakson tarinoita 05 Muumilaakson väkeä
Muumilaakson tarinoita
Tiedosto:Muumilaakson väkeä gif
Ensiesitys
Ohjaaja Hiroshi Saito
Kesto 24 min.
Niiskuneiti
Pikku Myy
Nipsu
Muumimamma
Muumipappa
Nuuskamuikkunen
Vilijonkka
Poliisimestari
Haisuli
Hemuli
Kertoja
Edeltävä #4 Muumilaakson tarinoita 04 Näkymätön lapsi
Seuraava #6 Muumilaakson tarinoita 06 Viidakkoseikkailu

Ohjelmassa-televisiossa-Muumilaakson tarinoitaMuokkaa

  1. Tiukka naapuri: Muumilaaksoon on muuttanut hyvätapainen Vilijonkka kolmen lapsensa kanssa. Käynti Muumitalossa saa Vilijonkan tajuamaan, että Muumilaakso on huono paikka hänen kaltaiselleen hienolle rouvalle. Hänen lapsensa puolestaan pitävät hauskaa Muumipeikon ja kumppanien kanssa. Tämä on sarjan ensimmäinen jakso, jossa Vilijonkka lapsineen esiintyy.
  2. Niiskuneiti potee muistinmenetystä: Niiskuneiti putoaa Yksinäisillä vuorilla ja kolauttaa päänsä. Muumipeikko kutsuu häntä leikillään prinsessaksi, mutta muistinsa menettänyt Niiskuneiti luulee oikeasti olevansa prinsessa. Hän kutsuu luokseen kilpakosijoita ja lähtee jakamaan soppaa valtakuntansa köyhille. Jakson kohtaus, jossa Pikku Myy lyö Niiskuneitiä päähän harjalla, on vähän erilainen verrattuna alkuperäiseen versioon. Lyönnistä syntyvä ääniefekti on suomenkielisessä versiossa vaihdettu, jotta lyönti vaikuttaisi miedommalta. Ruotsinkielisestä ja englanninkielisestä versiosta ääniefekti on jätetty kokonaan pois.
  3. Olioita avaruudesta: Muumilaaksoon saapuu avaruusolio lentävällä lautasella. Muumit piilottavat lampun näköisen olion heidän luoksensa, mutta Poliisimestari on tulossa etsimään sitä. Samalla olion käännöskone tekee Muumimammasta pikkiriikkisen. Alkuperäisessä japaninkielisessä versiossa kohtaus, jossa Muumimamma muutetaan normaaliin kokoonsa on vähän erilainen kuin muiden maiden versiossa. Alun perin Muumimamman pienenemistä Papan sylissä ei näytetä, mutta muiden maiden versiossa kohtausta on muutettu siten, että Mamma näyttää muuttuvan takaisin normaaliksi.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki