FANDOM

Muumilaakson tarinoita 03 Taikurin salaisuudet
Muumilaakson tarinoita
Tiedosto:Taikurin salaisuudet gif
Ensiesitys
Ohjaaja Hiroshi Saito
Kesto 24 min.
Niiskuneiti
Pikku Myy
Nipsu
Muumimamma
Muumipappa
Nuuskamuikkunen
Hemuli
Niisku
Posteljooni
Mörkö
Tiuhti ja Viuhti
Mymmeli
Poliisimestari
Taikuri
Taikurin pantteri
Kuningasrubiini
Kertoja
Edeltävä #2 Muumilaakson tarinoita 02 Muumipeikko ja Hattivatit
Seuraava #4 Muumilaakson tarinoita 04 Näkymätön lapsi

Ohjelmassa televisiosarjan-Muumilaakson tarinoitaMuokkaa

  1. Pikkuruiset vieraat: Pikku Myy tekee kepposia Posteljoonille, mutta onneksi Myyn sisko, Mymmeli, tulee vihdoin takaisin Muumilaaksoon hermolomansa jälkeen. Häntä seuraavat Tiuhti ja Viuhti, kaksi pikkuruista, pelokasta vierasta jotka raahaavat suurta matkalaukkua. He majoittuvat peloissaan Muumitaloon. Muumilaaksoon on tulossa toinenkin yllätysvieras, Mörkö. Tässä jaksossa nähdään ensimmäistä kertaa Tiuhti ja Viuhti, Posteljooni, Poliisimestari, Mymmeli ja Mörkö. Tämä on myös sarjan ensimmäinen jakso jossa Niiskuneiti ei esiinny. Kaksi muuta jaksoa, joissa hän ei esiinny, ovat "Muumipeikon ja Pikku Myyn talvinen seikkailu" ja "Talven vieraita".
  2. Matkalaukku: Niiskuneiti utelee Tiuhdilta ja Viuhdilta matkalaukun sisältöä, joka näyttäisi kuuluvan Mörölle. Muumit valmistautuvat Mörön paluuseen ja Muumimammalla on suunnitelma sen hätyyttämiseksi. Hän antaa Mörölle Muumipeikon näkinkengän, jonka hän sai lahjaksi Niiskuneidiltä. Myöhemmin Muumipeikko löytää Tiuhdin ja Viuhdin kanssa rannalta toisen samanlaisen, eikä aio paljastaa sitä Niiskuneidille.
  3. Taikurin taika: Muumipeikko etsii rannalta kaunista keulakuvaa tuloksetta. Tiuhti ja Viuhti näyttävät masentuneelle Muumipeikolle matkalaukkunsa sisällön, mistä tämä piristyy jälleen. Muumimamman käsilaukku katoaa ja sen löydyttyä hän järjestää suuret juhlat, jonne saapuu myös odottamaton yllätysvieras. Useat sarjassa toistuvasti esiintyvistä nimettömistä Muumilaakson asukkaista nähdään ensi kerran tämän jakson juhlakohtauksessa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki