FANDOM

Muumilaakson tarinoita 02 Muumipeikko ja Hattivatit
Muumilaakson tarinoita
Tiedosto:Muumipeikko ja Hattivatit gif
Ensiesitys
Ohjaaja Hiroshi Saito
Kesto 24 min.
Niiskuneiti
Pikku Myy
Nipsu
Muumimamma
Muumipappa
Nuuskamuikkunen
Hemuli
Niisku
Kertoja
Ilmapuntarinsa
Hattivatit
Edeltävä #1 Muumilaakson tarinoita 01 Muumilaakson kevät
Seuraava #3 Muumilaakson tarinoita 03 Taikurin salaisuudet

Ohjelmassa-televisiossa-Muumilaakson tarinoita Muokkaa

Jaksot Muokkaa

  1. Rannalta löytynyt hylky: Muumipapan kirjoitustyö kangertelee, kuten myös Niiskun lentohärvelin teko. Pian he saavat kuitenkin muuta pohdittavaa, kun Muumipeikko ystävineen löytää rannalta lähes ehjän hylyn ja ryhtyvät kunnostamaan sitä. Samaan aikaan Hemuli pohtii uutta keräilykohdetta postimerkkien sijaan, ja päättää lopulta kerätä kasveja. Tämä on sarjan ensimmäinen jakso, jossa Niisku ja Hemuli esiintyvät kunnolla.
  2. Tervetuloa hattivattien saarelle: Muumien vene lasketaan vihdoin vesille, ja Muumit ystävineen purjehtivat kaukaiselle saarelle. Myrsky kuitenkin yllättää, ja he joutuvat viettämään yönsä saarella. Saaren pienet asukkaat kiukustuvat, kun Hemuli anastaa heidän ilmapuntarinsa.
  3. Hattivattien salaisuudet: Myrskyn aikaan hattivatit tulevat hakemaan takaisin ilmapuntariaan, minkä seurauksena Niiskuneidin hiukset kärventyvät. Myrskyn jälkeen aamulla hattivatit lähtevät saarelta pois ja Muumit etsivät rannalta myrskyn tuomaa hylkytavaraa. Muumipeikko ihastuu laivan keulakuvaan, ja Nuuskamuikkunen löytää jotain kimmeltävää. Tämä on sarjan ensimmäinen jakso, jossa Nipsu ei esiinny. Lisäksi kyseessä on ensimmäinen jakso, jossa ei olla lainkaan Muumilaaksossa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki