FANDOM

Muumilaakson tarinoita 01 Muumilaakson kevät
Muumilaakson tarinoita
Tiedosto:Muumilaakson tarinoita 01 Muumilaakson kevät gif
Ensiesitys
Ohjaaja Hiroshi Saito
Kesto 24 min.
Niiskuneiti
Pikku Myy
Nipsu
Muumimamma
Muumipappa
Nuuskamuikkunen
Hemuli
Niisku
Muumilaakson Kuningas
Taikurin hatun
Kertoja
Taikuri
Taikurin pantteri
Muurahaisleijona
Haisuli
Edeltävä #1
Seuraava #2 Muumilaakson tarinoita 02 Muumipeikko ja Hattivatit

Jaksot Muokkaa

  1. Muumilaakson kevät: Muumit heräävät keväällä talviunestaan, ja Muumipeikko ystävineen löytää vuoren huipulta suuren, mustan silinterihatun. Hattu ei olekaan mikä tahansa hattu, vaan se muuttaa kananmunankuoret pilviksi ja Muumipeikon kummituseläimeksi kesken piilosilla olon. Muumit päättävät heittää sen jokeen. Ensimmäisessä jaksossa esitellään hahmoista Muumipeikko, MuumipappaMuumimammaPikku MyyNuuskamuikkunenNipsu ja Niiskuneiti. Myös Niisku ja Hemuli esiintyvät ohimennen.
  2. Taikurin hattu: Nuuskamuikkunen löytää jälleen salaperäisen hatun, joka on ajautunut hiekkasärkälle ja tehnyt vedestä vaapukkamehua. Nuuskamuikkunen saa selville, että hattu kuuluu Taikurille. Hän tekee Muumipeikon kanssa Muurahaisleijonalle kepposen, minkä jälkeen hattu piilotetaan Muumitalon kellariin. Pikku Myy kuitenkin laittaa uteliaisuudessaan hattuun langanpätkän, joka muuttuu suureksi köynnöskasviksi. Taikuri saapuu paikalle ja pelastaa Muumitalon joka on kokonaan kasvin peitossa. Tämä jakso on ensimmäinen, jossa Taikuri esiintyy. Jakso eroaa muista Taikurin esiintymisistä sarjassa siten, että tässä jaksossa Taikurin pantteri puhuu.
  3. Niisku leijailee taivaalla: Niisku on tehnyt pienoisversion ilma-aluksensa siivistä ja lähtee leijailemaan niillä taivaalle. Niisku lupaa siivet Muumipeikolle ja vastapalveluksena muumilaaksolaiset auttavat Niiskua vajan rakentamisessa. Ikävä kyllä Haisulikin havittelee siipiä. Tämä on ensimmäinen jakso, joka ei perustu lainkaan Tove Janssonin teoksiin. Jakso on myös ensimmäinen, joka ei ole osa mitään suurempaa kaksi- tai kolmiosaista juonikokonaisuutta. Jaksossa Pikku Myy esiintyy vain hetken aikaa vajanrakennuskohtauksessa. Tämä on sarjan ainoa jakso, jossa Myy ei puhu lainkaan.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki