Fandom

Muumitalo

Musta Kreivitär

355sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share

Musta Kreivitär (Jap. Dame Elaine) on Krillen Kartanossa asuva kummitus. Kun Muumit saivat selville juristilta Papan ollessaan Paroni Krillen ainoa elossa oleva sukulainen, Muumit päättivät lähteä tutkimaan kartanoa, joka ilmeisesti sijaitsee Muumilaakson naapurilaaksossa.

Ensimmäisen kerran esiintyessään Kreivitär kommunikoi pelkällä äänellä ja pelasti sattumalta Muumipeikon ja kumppanit vaaralta näiden leikkiessä piilosta Kreivin makuuhuonessa, jolloin sängyn alla ollut lattia petti ja lapset ehtivät paeta.

Yhtenä yönä Muumipeikko heräsi meteliin kartanon katolla ja tapasi Kreivittären ensimmäisen kerran. Kreivitär vaikutti aluksi pelokkaalta, mutta Muumipeikko sai puhutta tälle, kiittäen häntä heidän pelastamisestaan sängyn mukana putoamiselta. Kreivitär kertoo Muumipeikolle olevansa Krillen kartanon ainoa jäljellä oleva aave, muut kartanon aaveet olivat kadonneet tuulisena "Mustana yönä" Joulukuussa vuonna 1634. Kreivitär ei ole puhunut kenellekkään 200 vuoteen ja saa Muumipeikosta itsellensä puheseuraa. Muumipeikon valvoessa yöt Kreivittären kanssa keskustelemassa muut huolestuvat ettei Muumipeikko saisi enää ikinä nukkua ja päättävät auttaa.

Muumipappa lähettää nuoruutensa ystävälle, viluiselle kummitukselle kirjeen, jossa kertoo tarvitsevansa tämän apua. Muumit kunnostavat kartanon ja siistivät kartanoa ympäröivän viidakon. Myöhemmin yöllä viluinen kummitus saapuu kartanolle ja alkaa etsimään Kreivitärtä. Muumipeikko ja Kreivitär huomaavat kartanon katolla istuessaan vieraan ja Muumipeikko rohkaisee Kreivitärtä menemään tutustumaan siniveriseen kummitukseen. Muumien suunnitelma toteutuu ja aaveet rakastuvat toisiinsa "tanssien" ympäri kartanon puutarhaa, lopulta istuen käsikkäin vesilähteen katoksen alla, vilkkuen rakkaudesta. Lopulta muumit päättevät lähteä takaisin Muumilaaksoon jättäen Kreivittären ja kummituksen elämään kartanon rauhaan.

Stub.gif Tämä sivu on tynkä eli lyhyt artikkeli. Voit auttaa Muumitaloa laajentamalla artikkelia.
kaikki tyngät

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki