Fandom

Muumitalo

Kitinä ja Narina (Nips ja Naps)

355sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share

Tiedosto:Kitinä ja Narina.gif

Kitinä ja Narina ovat kaksi orpolasta, jotka Niiskuneiti hankkii orpokodista hoidettavikseen sarjakuvatarinassa Muumipeikko ja orpolapset. He ovat kauhukakaroita, jotka tekevät jatkuvasti kepposia ja hajottavat paikkoja Muumitalossa. Koska Muumit eivät koskaan suutu heihin eivätkä kiellä heiltä mitään, he lopulta kyllästyvät ja karkaavat takaisin orpokotiin.

VAROITUS: Seuraava kirjoitus paljastaa yksityiskohtia juonesta.

Hahmot esiintyvät myös kyseiseen sarjakuvaan perustuvassa Muumilaakson tarinoiden jaksossa "Äidinrakkaus" nimillä Nips ja Naps. Animaatiossa heidät löytää Muumimamma Muumitalon portailta pyörtyneenä. Koska Niiskuneiti oli koko edellisen yön lukenut äidinrakkaudesta kertovaa kirjaa, intohimo olla äiti heräsi hänessä. Hän siis otti lapset huostaansa. Nips ja Naps tekevät kepposia alituiseen. He muun muassa katkaisivat Muumipapan riippukeinun narun tämän lukiessa siinä kirjaa. Lisäksi Nips, Naps, Muumipeikko ja Pikku Myy ajautuvat mutasotaan. Tämän seurauksena Muumitalon kuisti on läpikuultaan mudassa. Kaikki "sotilaat" passitetaan siivoamaan kuisti. Tällä välin Poliisimestari ja Nipsin ja Napsin äiti etsivät hänen lapsiaan. Löydettyään heidät äiti pyörtyy, ja suuttuu lapsille, koska he olivat karanneet kotoaan aiemmin. Lapset pinkoivat pakoon äiti perässään.

Nipsin ääni sarjassa on Marja Packalén, Napsin Ulla Tapaninen ja heidän äitinsä Leena Uotila.

Stub.gif Tämä sivu on tynkä eli lyhyt artikkeli. Voit auttaa Muumitaloa laajentamalla artikkelia.
kaikki tyngät

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki