Fandom

Muumitalo

Drontti Edvard

340sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share

Drontti Edvard esiintyy teoksessa Muumipapan urotyöt. Hän on pahantuulinen drontti, mutta ei koskaan tee toisille pahaa tahallaan, vaan vain joskus astuu vahingossa jonkin pienemmän eläimen lyttyyn. TV-sarjassa Frederikkson sanoo, että Edward maksaa aina hautajaiskulut. Drontti Edvardin sanotaan olevan maailman suurin eläin veljensä jälkeen. tv-sarjassa Muumilaakson tarinoiden: Tanoshii Mumin Ikkassa Drontti on monta kymmentä metriä pitkä ja näyttää lohikäärmeen ja dinosauruksenn risteytykseltä. Tanoshii Mumin Ikka Bouken Nikkissä Drontti on paljon pienikokoisempi, ja on mahdollista että tämä yksilö on alkuperäisen Drontin jälkeläinen.

Drontin ulkonäkö on violetti Lohikäärme ilman siipiä. Siipien siasta Drontilla on pitkät keltaiset hiukset jotka ylttyvät hänen alaselkäänsä asti. Drontin hännänpäässä on kalan evää muistuttava osa joka viittaa siihen että Drontti viihtyy lähinnä vedessä jonka voi myös huomata animaatiossa jossa Frederikson ehdottaa Drontille että kylpisi joessa jotta Frederikson saisi laivansa liikkeelle kuivalta maalta johon se oli rakennettu. Drontin veden läheisyyden voi huomata myös muumipapan muistelmien kolmannessa jaksossa jossa Drontti tulee Hosulin ja Sosulin häihin Kulkemalla syvällä vedenalla. Drontti kulkee yllättävän nopeasti vedenalla niinkin isoksi olennoksi joka hän on.

Stub.gif Tämä sivu on tynkä eli lyhyt artikkeli. Voit auttaa Muumitaloa laajentamalla artikkelia.
kaikki tyngät
Luettelo Muumilaakson tarinoita jaksoista
  1. Muumipapan muistelmat 1
  2. Muumipapan muistelmat 3
  3. Lohikäärmeen kyyneleitä

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki